woensdag 17 november 2010

Eerste quiltje!!


Vandaag wil ik graag laten zien wat ik afgelopen maandag bij Else heb geleerd. Ik kreeg een poos geleden een topje van haar. Die mocht ik zelf borduren. Dat had ik ook braaf gedaan. Ik nam hem van de zomer zelfs mee naar de speeltuin als de kinderen daar speelden. Ondertussen was hij al een poosje klaar, maar ik heb nog nooit een quilt gemaakt dus ik had geen flauw benul van "hoe nu verder".
Maar daar kwam deze maandag dus verandering in. De vulling werd erachter geplakt en daarna de achterkant.
Toen mocht ik zelf gaan quilten...ok..hoe moet dat??
Toen ik het eenmaal doorhad vond ik eigenlijk een heel leuk werkje. Ik moest wel doorwerken van de juf, want hij moest vandaag wel af! Oei, nu ben ik best precies maar echt niet snel, dus ik moest flink door. Toen dat eenmaal af was kwam er een biesje langs die ik zelf mocht tegennaaien. En als kers op het toetje nog een label. Tja, je zal maar vergeten wanneer je hem gemaakt had. Is altijd leuk om later terug te kijken naar je allereerste quiltje.


Maar terwijl ik me behoorlijk aan het inspannen was heeft "juf" een nieuw huiswerkje voor me bedacht. Stel je voor dat dat ik me ga vervelen deze winter. Ik dacht het niet hoor. Maar kijk eens hoe de produktie vordert!!

Bedankt voor de les juf!!

2 opmerkingen:

  1. Je bent een SUPER leerling, meisjes die zo netjes werken heeft juf graag! Moet er niet aan denken dat je niets te doen hebt, maar ik zie het al het gaat goed. Fijne avond, knuffel juf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist niet dat Juf Else zo streng kon zijn. ha haha. Je quiltje is erg leuk geworden. Op naar de volgende!!!!
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen